torsdag den 21. juni 2012

Sihanuokville

Efter godt fire en halv uges rejse uden at havde set hav, besluttede vi os til at tage natbussen til Sihanoukville hvilket svarer til Danmarks Løkken. Planen var at slappe af og bade et par dage.

Aftensmad i vandkanten

Efter en enkelt dags badning tog vi på en endags båd tur, for at se Ream nationalpark. Efter hård regn hele natten og overskyet vejr blev vi hentet og kørt ud i nationalparken, herfra sejlede vi ca. 2 timer på en bred flod, hvorefter vi blev dumpet i flod udløbet, fordi det var ebbe og båden ikke kunne komme i land med sin tunge last. Så skulle der trekkes godt en halv time, for at komme til en badestrand. Turen førte gennem en landsby lidt skov og to ny anlagte Kinesiske veje, for det viste sig at regeringen havde solgt den strand vi skulle til, til Kineserne for de næste 99 år. Stranden var god men vejret var overskyet, så det blev kun til en enkelt dukkert. Så trekkede vi tilbage, fik mad og sejlede hjem. Turen var noget af en skuffelse da guiderne ikke vidste noget om den park de havde været ranger i, i 8 år, så vi kunne desværre ikke få noget at vide om området eller dets plante og dyreliv.

Folkene til venstre leder efter østers med perler

"Jungle"

Kinesisk vej midt i national parken

Dagen efter tog vi en stranddag mere og rejste så til Kep!